Бібліографія

Ukraine

  1. Арт-погружение: две главные фотовыставки июня, 18.06.2019, Bestin
  2. Надія Бернар-Ковальчук, інтерв’ю: Миша Педан: Все страхи в конце Советского Союза были связаны с тем, что непонятно, откуда идет опасность // MOCSOP. 10 серпня 2019

  3. Виктория Бурлака. Опыты позитивного мышления // Зеркало недели, 2000, 17 червня, № 24

  4. Олег Гавриш. Чим унікальна харківська фотографія? 11.04.2017, НВ

  5. Оксана Гаджій. Гра проти апарату: як працювали над книгою про Харківську школу фотографії, 05.11.2020, Читомо
  6. Микола Грабовецький. Жалість, збентеження, відторгнення – франківців познайомили з харківською школою фотографії (ФОТО 18+), 03.03.2018, Versii
  7. Виктор Гриневич. Собаки Павлова //  Голос Украины, 2001, 19 жовтня, № 191

  8. Екатерина Деготь. Сергей Братков: «Тема гадости становится главной», 03.07.2008, Colta
  9. Костянтин Дорошенко. Роман Пятковка: "Я працюю у медіумі оголеного тіла", 16.12.2019, Суспільне.Культура
  10. Журнал о фотографии. “Харьковская школа фотографии”, май 2012, Издатель - школа фотографии Виктора Марущенко
  11. Анастасія Іванців, інтерв’ю: Роман Пятковка. Это не Playboy: как фотограф Роман Пятковка рассказывает истории обнаженным телом, 11.10.2017, Українська правда. Життя

  12. Тетяна Іллюшина (Павлова). З ранніх років групи «Час» // Парта (Київ),1998. № 2. С. 48–49

  13. Тетяна Іллюшина (Павлова). У проміжках інтерартскейпа // Український засів (Харків). 1997. № 10-12

  14. Тетяна Іллюшина (Павлова). Тіло: Українська фотографія 70-90 рр. // Парта (Київ). 1997. № 1. С. 14–17

  15. Тетяна Іллюшина (Павлова). Тотальна фотографія // Український засів. 1996. № 1–3. С. 22-27

  16. Настя Калита, інтерв'ю: «Вулиця Свободи»: як створювалася виставка Євгенія Павлова, 13.09.2019, YourArt
  17. Андрей Капустин. Обладатель фотографического "Оскара" Роман Пятковка: "Украину можно сделать мировым арт-трендом", 07.06.2013, Зеркало Недели
  18. Надія Ковальчук. Харківська школа фотографії: гра проти апарату. Харків : MOKSOP, 2020. 367 с.

  19. Надія Ковальчук, інтерв’ю:  Евгений Павлов: «Со временем привыкаешь к тому, что в фотографии материал тоже имеет свою волю», MOKSOP, 7 вересня 2020

  20. Надія Ковальчук. Анатолій Макієнко : три періоди, три модуси фотографії, MOKSOP, 19 вересня 2019
  21. Надія Ковальчук. Борис Михайлов та аватари радянськості : “Before sleep/after drinking’, Korydor, 1 травня 2019
  22. Надія Ковальчук. Від соцреалізму до зірок : еквіденсити та колажі Олега Мальованого, MOKSOP, 24 травня 2020
  23. Надія Ковальчук. Фотографічні тропи Юрія Рупіна, 6 березня 2019
  24. Надія Ковальчук. Фото-синтез: Виставка ‘UPHA: Made in Ukraine’ в АКТі, 2 серпня 2019, YourArt
  25. Надія Ковальчук. Джерела Харківської школи фотографії : група «Время» (1971-1976) та її контексти, концепція множинної фотографії, Том 1 (Текст), дослідницька робота (Master 1) під керівництвом Гійома Льо Галя (Guillaume Le Gall), Університет Сорбонна Sorbonne Université, Париж, 2018
  26. Надія Ковальчук, Джерела Харківської школи фотографії : група «Время» (1971-1976) та її контексти, концепція множинної фотографії, Том 2 (Додатки), дослідницька робота (Master 1) під керівництвом Гійома Льо Галя (Guillaume Le Gall), Університет Сорбонна Sorbonne Université, Париж, 2018
  27. Надія Ковальчук. Джерела Харківської школи фотографії: група «Время» (1971-1976) та її контексти, концепція множинної фотографії (переклад з французької Надії Ковальчук). Магістерська робота, керівник — Гійом Льо Галль. Університет Сорбонна. Париж. 2018. (На правах рукопису)
  28. Роман Коржик. Наші у Франції. Париж побачить виставку Харківської школи фотографії, 28.10.2019, Artefact
  29. Тетяна Кочубінська, інтерв'ю. Євгеній Павлов: «Была одна двигательная сила — потребность сделать фотографию в глазах других искусством», 21.11.2019 YourArt
  30. Тетяна Кочубінська. Харків’янка: образ жінки у харківських митців та мисткинь, 12.11.2019 YourArt
  31. Надія Кравченко. «Ми не знали, добре це чи погано, тому могли робити все, що хотіли». 5 причин поцікавитись Харківською школою фотографії, 24.09.2020, Medium
  32. Аліса Ложкіна. Перманентна революція. Мистецтво України ХХ – початку ХХІ століття. К., ArtHuss, 2019. 544 с.

  33. Александр Ляпин. Общее поле искусства // День, 1997, квітень

  34. Геннадій Маслов. Харківський вибух
  35. Тетяна Павлова. Фотомистецтво в художній культурі  Харкова останньої третини XX століття (на матеріалі пейзажного жанру) : дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.01 / Харківська держ. академія дизайну і мистецтв. Харків, 2007. 219 арк. + 171 арк. дод. : рис. Рукопис

  36. Тетяна Павлова. Авангард в образотворчому мистецтві Харкова ХХ ст./ Т.В. Павлова: Дис…доктора мистецтвознавства: 17.00.05/ Львівська національна академія мистецтв. Львів, 2018. 688 с. Рукопис

  37. Тетяна Павлова. Перша публічна виставка групи «Время» в Харкові: маніфест нового артмедіуму // Вісн. Харків. держ. академії дизайну і мистецтв, 2020. т.№ 3.-С.54-61

  38. Тетяна Павлова. До історії харківської школи фотографії // Kharkiv Photo Forum 2020. К., 2020. С. 22–49

  39. Тетяна Павлова. До історії харківської школи фотографії: група «Врємя» // Korydor (журнал про сучасну культуру). 30.06.2019

  40. Тетяна Павлова. «Панегірики» Олександра Супруна в фотографічній спадщині групи «Время» // Матеріали наук.метод. конференції. Харківський художньо-промисловий інститут, 1997. С. 72–73

  41. Тетяна Павлова. Jokes by Jack (про Сергія Солонського)// Парта (Київ), 1998. № 2. С. 52–53

  42. Татьяна Павлова. Александр Супрун // Топ Фото (Київ), 1998. № 2. С. 78–81

  43. Татьяна Павлова. Анатолий Макиенко // Топ Фото (Київ). 1998. № 2. С. 62–68

  44. Татьяна Павлова. Веер в кулаке // Галерея (Київ). 2005. № 1. С. 26–27

  45. Татьяна Павлова. Харьковская фотография / Національний сайт фотохудожників України. 02.10.2009
  46. Тетяна Павлова. Харківська фотографія // Fine-арт, 2009, №  1. С. 13–21
  47. Татьяна Павлова. Олег Малеванный / Національний сайт фотохудожників України. 03 .11. 2009

  48. Татьяна Павлова. Харьковская школа фотографии: Юрий Рупин // Art Ukraine/ 10. 11. 2015 

  49. Татьяна Павлова. Группа захвата в бюргерском особняке харьковской науки // Your Art. 3 серпня 2020

  50. Татьяна Павлова. Манифест поколения римейка // Диалог искусств. 2014. № 5. С.132–135

  51. Татьяна Павлова. Симметричный жест Михайлову: Группа "Шило". Оконченная "Неоконченная диссертация". Харьковская школа фотографии  // Korydor, журнал про сучасну культуру. 29.05. 2017

  52. Тетяна Павлова. Український авангард: Харківський текст: моногр.  Х.: Grafprom, 2017. 440 с.

  53. Татьяна Павлова. Украинская ночь Сергея Лебединского // Korydor, журнал про сучасну культуру. 1 листопада 2017

  54. Татьяна Павлова. Арт-акции харьковской "Группы быстрого реагирования" в украинском искусстве 1990-х гг., зб. тез доп. міжн. наук.-пр. конф., Четверті читання пам’яті академіка П. Білецького, К., НАОМА, 2016. С.66-67

  55. Татьяна Павлова. Мы подбирали мифы как ключи // Korydor (журнал про сучасну культуру). 15 липня 2019

  56. Надія Пригодич. Харьковская школа фотографии  // 5,6. 2012. № 7

  57. Фил Пухарев. Музей Харьковской школы фотографии выпустил книгу о советском андеграунде, 23.11.2020, Bird in Flight
  58. Юрий Рупин. Дневник фотографа в архивах КГБ, 14.06.2008, журнал "Самиздат"
  59. Костянтин Рильов. Фотовиставка року: оголені бомжі як luxury-бренд. Чому харків'янин Борис Михайлов – найдорожчий український фотограф, 31.10.2019, Mind
  60. Алина Сандуляк. Харьковская школа фотографии: Евгений Павлов, 16.09.2015, ArtUkraine

  61. Алина Сандуляк. Харьковская школа фотографии: Борис Михайлов, 26.11.2015, ArtUkraine
  62. Аліна Сандуляк. Оголене тіло як політичний жест: Харківська школа фотографії у містах України, 16.08.2018, Лівий берег
  63. Оксана Семеник. «Анонимное общество»: поваленные идолы, эротизм и (не)райский сад

  64.  Стигнеев В., Михалкович В. Поэтика фотографии. М.: Искусство, 1989.
  65. Чех Н. Б. «Неоконченная диссертация» Бориса Михайлова: структурно-нарративный анализ фотосерии // Вестник РГГУ. Серия «Литературоведение. Языкознание. Культурология». 2019. No 8. C. 241–258
  66. Чех Н. Б. Творчество Б. Михайлова в контексте художественных движений неофициальной культуры СССР // Наукові записки Міжнародного гуманітарного університету : [збірник]. Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2019. Вип. 30. С. 317–323

  67. Чех Н. Б. Феномен Харківської школи фотографії // Матеріали Всеукраїнської конференції студентів та аспірантів філософських факультетів – ХХII наукові читання пам'яті Георгія Флоровського. Вип. VIII. Одеса : ОНУ, 2019. С. 50–53

  68. Чех Н. Б. Філософські наративи в фотосерії Б. Михайлова «Незакінчена дисертація» // VІІ Уйомовські читання (2019) : матеріали Наукових читань пам’яті Авеніра Уйомова / від. ред. К. В. Райхерт. Одеса : ОНУ, 2019. С. 86–95

  69. Катерина Яковленко. Харків’янка: образ жінки у харківських митців та мисткинь, 12.11.2019 YourArt

  70. Антон Шебетко, интервью: Павлов Евгений. Жизнь круче самых богатых фантазий //Bird in flight. 18 жовтня 2016

  71. KHARKIV PHOTO FORUM

  72. “Вийшла книга «Харківська школа фотографії: гра проти apparatus»”, 23.11.2020, Cases
  73. “Вышла книга о Харьковской школе фотографии. Смотрите, что внутри”, 23.11.2020, Buro,
  74. “Зачем идти на новую выставку Бориса Михайлова в PinchukArtCentre”, 05.07.2019, Bestin
  75. Стиль жизни, “Що всередині: Книга Надії Бернар-Ковальчук "Харківська школа фотографії: гра проти апарату"”, 04.11.2020, L`HOMME
  76. “Харківська школа: кордони та координати”, 05.03.2019, МІТЄЦ
  77. "Харківська школа фотографії: від радянської цензури до нової естетики”, 02.12.2014, Культура

Great Britain

  1. Tetiana Pavlova. Kharkiv non-conformist Vremya (Time) group in Ukrainian Photography / The Potential of Modern Science. London:  Sciemcee Publishing, 2019. P. 23-35

  2. Alnis Stakle. Best of 2018: Alnis Stakle, Riga Photomonth, 25.12.2018, British Journal of Photography

  3. Diane Smyth. The first-ever Kyiv Photo Book festival, 15.01.2019, British Journal of Photography
  4. Marigold Warner. Painting Photography: Victor and Sergey Kochetov, 30.01.2019, British Journal of Photography

USA

  1. Contemporary Soviet Photographers: Maslov, Pavlov, Suprun // Contemporary Alternative center, 1990. Vol.1, Issue 1

  2. Findsen. Oven Putting Soviet enigma in focus // The Cincinnati Enquirer, 1990. 5 серпня

  3. Eyes on Ukraine: five contemporary Ukrainian photographers, 2020/2021, School of Art Western Michigan University
  4. Igor Manko. The Kharkiv School of Fine Art Photography, 09.07.2014, Journal on Images and Culture
  5. William Zimmer. Ukrainian Photos, Rich and Raw // The New York Times, July 23, 1995

Belarus

  1. Таццяна Ільюшына. Татальная фатаграфія Яугена Паулава // Мастацтво (Мінськ). 1996. № 9. С. 21– 23

Bulgaria

  1. Татьяна Илюшина. Пейзаж с фигурата на художника // Българско фото.1988. № 11

Germany

  1. About Igor Chekachkov, EEP Berlin
  2. Boris Mikhailov / Edited by B. Kolle. Stuttgart: Oktagon, 1996

  3. Boris Michailow. Unwollendete Dissertation. Zurich – Berlin – NewYork, 1998

  4. Boris Mikhaylov. Aubere Ruhe. Dusseldorfe: Richter Verlag, 2000

  5. Art Stalker. EEP Berlin Skip Intro: Gorsad Kiev, Igor Chekachkov, Piotr Pietrus, Svitlana Levchenko, Tihomir Stoyanov, 03.10.2018, Photography-in.Berlin
  6. Art Stalker. SKIP INTRO  Images preserve traces, 03.10.2018, Exhibition

France

  1. Anna Akaga. Depuis l’Ukraine: Le temps d’Evgeniy Pavlov // L'œil de la Photographie. – 21 Novembre. 2018

  2. Artistes et createurs, ils sont les pionners de l’Avangard rouge  // Photo, 1989, № 262, July

  3. Nadiia Kovalchuk. Aux sources de l’École de photographie de Kharkiv : le groupe Vremia (1971-1976) et ses contextes au service de la photographie plurielle, Volume 1 (Texte), mémoire de Master 1 en histoire de l’art sous la direction de Guillaume le Gall, Université Paris-Sorbonne (Paris-IV), Paris, 2018. 193 р. Рукопис. Укр. переклад : Ковальчук, Надія. Джерела Харківської школи фотографії : група «Время» (1971-1976) та її контексти, концепція множинної фотографії : дослідницька робота (Master 1) під керівництвом Гійома Льо Галя (Guillaume Le Gall), Університет Сорбонна Sorbonne Université, Париж, 2018
  4. Paris : Daily lives by Igor Chekachkov, SAS L’Œil de la Photographie
  5. Tetiana Pavlova. Kharkiv Photo Forum: Vremya, SAS L’Œil de la Photographie
  6. Tetiana Pavlova. Avant-garde rouge et vert. De «théorie du coup» à «Kontact» // L'Oeil de La Photographie (Paris). Édition du 25 février 2021
  7. “Shilo Group CHRONICLE”, 2015, Le Plac'Art Photo

Lithuania

  1. Valentyn Odnoviun. The Lithuanian and Kharkiv Schools of Art Photography: Intersections in 1969 – 1991: Magistro Darbas. Vilnius: Vilniaus Dailės Akademija, 2019. 122 p. Prieiga per ELABa – Nacionalinė Lietuvos Akademinė Elektroninė Biblioteka
  2. Valentyn Odnoviun. "Fotografija sovietmečiu: Lietuva–Charkovas" in: Literatūra ir menas, 21 (3715). 2020.12.04. pp. 40-42

  3. Татьяна Павлова. Плач на руинах местечка. Фотопроект Евгения Котляра «На реках вавилонських…» // Цайтшрифт (Вильнюс – Минск). 2013. Т.8 (3). С.169-190

Poland

  1. Pavlov, E., Pavlova, T. Dom bycia // Widok. Teorie i praktyki kultury wizualnej. (Варшава). 2016. Nr 13

  2. Tetiana Pavlova. The Kharkiv Photography School. The ‘Shilo’ Group (V.Krasnoshchok, S. Lebedynskyy, V.Trykoz) // Widok. Czasopismo teorie i praktyki kultury wizualnej (Warszawa, Poland). 2014. #7

  3. Tetiana Pavlova. «Skrzypce» i «Fotografia» // Fotografia (Poland). 2001. № 4. P. 28–29

  4. Tetiana Pavlova. Wystawa ze Stockholmu (about M.Pedan) // Fotografia (Poland). 2004. № 16. P. 22–23

  5. Tetiana Pavlova. On Ukrainian photography // History of Art History in Central-Eastern and Southern-Eastern Europe / The Center of Contemporary Art. Torun, 2010, р. 249-253

  6. Jan Sunderland. // Fotografia, 1973, №1, p. 5-6

  7. Tomasz Szerszeń. Selfie with my Wife // Widok. Teorie i praktyki kultury wizualnej. 2016. Nr 13

Slovakia

  1. Tetiana Iljushina. Yevgeniy Pavlov// Imago. 2000. Summer (№ 12). Р. 48–55
  2. Tetiana Pavlova. Ukrainian photography 1900-1939 / The History of European photography. Vol. I / The Central European House of Photography. – Vienna-Bratislava, 2010. – P.677-691

  3. Tetiana Pavlova. Ukrainian photography 1939-1969 // The History of European photography. Vol.II / The Central  European House of Photography. Vienna-Bratislava, 2014. P.822-841

  4. Tetiana Pavlova. Ukrainian photography 1970-2000 // The History of European photography. Vol.III / The Central  European House of Photography, FOTOFO and Eyes On. Bratislava – Vienna, 2016. P.765-791

  5. Tetiana Pavlova. The last taboo//Imago. Winter 1995 / 96. Р. 66-67

  6. Tetiana Pavlova. Jokes by Jack [about S.Solonsky]// Imago. 1998. Summer (№ 6)

  7. Tetiana Pavlova. Photographical institutions in Ukraine // Imago. 2001. Summer (№ 12). P. 8–9

  8. Tetiana Pavlova. Photography by Makijenko // Month of Photography. 2001. Р. 88-91

  9. Tetiana Pavlova. The Realm of Flora (corporeality discourse in Ukrainian photography of the 1990s // Imago, 2001. Summer (№ 12). Р. 46–54.

  10. Tetiana Pavlova. The Second Heaven // Imago. 2002. № 14.  P. 60–61

  11. Tetiana Pavlova. In the interval of Interartscape // Imago. 1996 / 97. № 3. P. 73

Slovenia

  1. Tetiana Pavlova. Ukrainian night of Sergiy Lebedynskyy (Catalogue). Maribor, 2017

Sweden

  1. Towe Matre.  Gatfull och subtil systemkritiker // Svenska Dagbladet, 08.11.1990

  2. Annet Rosengren. Fotografi tran Harkov i Ukraina, CCCR: B. Mihailov, S. Bratkov, V. Krei, J. Pavlov, M. Pedan, R. Pjatkovka. Stockholm, 1990