Леонід Песін (нар. 1956 у Харкові, проживає в Австралії) був учасником групи "Госпром" протягом всього часу її існування. Його чорно-білі документальні фото нещадно викривали неприховану реальність останніх років Радянського Союзу. Руйнування та занепад були бажаними темами творчості Песіна. Хоча його фото були жанрово близькими до соціального репортажу, вони були композиційно майстерними й майже завжди формально бездоганними.
Серія Склозавод (1980—1985) демонструвала умови, в яких мав жити і працювати робітничий клас (двигун соціального прогресу згідно з радянською пропагандою).
15 травня 1987 року велика група американських та європейських фотографів отримала дозвіл (або навіть запрошення) відвідати СРСР, щоб сфотографувати життя країни. Борис Михайлов організував харківських митців для одночасної сесії вуличної фотографії у саме цей день. Жартівливі зображення газет та телевізійних екранів, які зробив Песін, були документальними доказами участі харківських фотографів у заході.
© Леонід Песін. 1984
Дербент (1986) показує життя кавказького міста на березі Каспійського моря (нині РФ). Цей майстерно виконаний проєкт був також безжальним документом, що розкривав бідність населення та занепад життєвих умов в колись заможному древньому місті.
Серія 1984 відсилає до знаменитого роману Джорджа Орвелла і була дійсно створена того року. Це репортаж з виправної колонії для неповнолітніх злочинців, і, аби фотографувати там, художник вдавав, що хоче отримати посаду фотографа в цій установі. Пізніше, в роки перебудови, Песін успішно виставив серію в Москві, але, коли він ризикнув показати її на виставці у Харкові, роботи було одразу конфісковано. Наступного дня міліція приїхала обшукувати його лабораторію, але Песін за допомогою друга-фотографа встиг рано-вранці зробити копії негативів серії та видалив усі потенційно небезпечні фотографії та плівки.